Nabór asystentów osobistych osób z niepełnosprawnością
Nabór asystentów osobistych osób z niepełnosprawnością – zatrudnienie na umowę zlecenie
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Słupsku zatrudni na podstawie umowy zlecenia osoby chcące pełnić funkcję Asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością w ramach Programu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025.
Wymagania niezbędne do pełnienia funkcji asystenta:
- osoby posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących zawodach i specjalnościach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, fizjoterapeuta, siostra PCK, w innych zawodach i specjalnościach o charakterze medycznym lub opiekuńczym;
- osoby posiadające co najmniej 6–miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu;
- osoby wskazane przez uczestnika Programu lub jego opiekuna prawnego
(w przypadku osoby małoletniej albo ubezwłasnowolnionej całkowicie), które nie są członkami rodziny osoby niepełnosprawnej – w Karcie zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025.
Usługi asystenta w szczególności mogą polegać na pomocy asystenta w:
- wyjściu, powrocie oraz/lub dojazdach w wybrane przez uczestnika Programu miejsc (np. dom, praca, placówki oświatowe i szkoleniowe, świątynie, placówki służby zdrowia i rehabilitacyjne, gabinety lekarskie, urzędy, znajomi, rodzina, instytucje finansowe, wydarzenia kulturalne/rozrywkowe/społeczne/ sportowe itp.;
- wyjściu, powrocie oraz/lub dojazdach na rehabilitację i zajęcia terapeutyczne;
- zakupach, z zastrzeżeniem aktywnego udziału uczestnika programu przy ich realizacji;
- załatwieniu spraw urzędowych;
- korzystaniu z dóbr kultury.
Wymagane dokumenty:
- CV własnoręcznie podpisane;
- kopie dokumentów potwierdzających ukończone kształcenie w zawodzie asystenta osoby niepełnosprawnej lub kopię świadectwa ukończenia szkoły średniej;
- udokumentowane co najmniej 6-miesięczne doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom niepełnosprawnym;
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych (dostępna do pobrania poniżej);
- wypełniona ankieta (dostępna do pobrania poniżej);
- oświadczenie o stanie zdrowia (dostępna do pobrania poniżej);
- oświadczenie o niekaralności (dostępna do pobrania poniżej);
- oświadczenie o niespokrewnieniu (dostępna do pobrania poniżej);
Do oferty mogą być dołączone inne dokumenty, w tym opinie lub referencje z poprzednich miejsc pracy.
Wymagane dokumenty aplikacyjne, powinny być opatrzone klauzulą: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Dodatkowe informacje:
- Usługa asystenta świadczona będzie na podstawie umowy zlecenia. Usługi asystenta mogą być realizowane przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- Koszt jednej godziny zegarowej wynagrodzenia z tytułu świadczenia usługi wynosi 40 zł brutto.
Sposób składania dokumentów:
-
- Osobiście:
- w Biurze Projektów Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie
w Słupsku, ul. Słoneczna 15D pokój nr 210, II piętro; - w sekretariacie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Słupsku, ul. Słoneczna 15D, pokój nr 201.
- Listownie na adres Ośrodka.
- Elektronicznie na skrzynkę e-PUAP Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Słupsku na adres: /MOPRSLUPSK/SkrytkaESP (dokumenty należy podpisać podpisem elektronicznym).
Pliki do pobrania:
1. Ankieta kandydata na Asystenta osoby niepełnosprawnej (WORD, 64KB)
Ankieta kandydata na Asystenta osoby niepełnosprawnej (PDF, 169KB)
2. Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych (WORD, 56KB)
Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych (PDF, 123KB)
3. Oświadczenie o niekaralności (WORD, 57KB)
Oświadczenie o niekaralności (PDF, 120KB)
4. Oświadczenie o niespokrewnieniu (WORD, 56KB)
Oświadczenie o niespokrewnieniu (PDF, 135KB)
5. Oświadczenie o stanie zdrowia (WORD, 57KB)
Oświadczenie o stanie zdrowia (PDF,115KB)
6. Oświadczenie - wskazanie asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej (WORD,76KB)
Oświadczenie - wskazanie asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej (PDF, 178KB)
Prosimy również o zapoznanie się z Regulaminem rekrutacji i uczestnictwa w programie „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Słupsku: